Friday, April 3, 2009

Mengimbau Kenangan di Bumi Wakafan.

Dari tahun 1994 sehingga 1995, saya menuntut di Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang, Selangor (KISAS) . Sesetengah rakan saya sehingga tahun 1997, kebanyakan mereka punya iltizam yang tinggi untuk melanjutkan pelajaran sehingga ke Timur Tengah, Alhamdulillah.


Sudah 14 tahun saya tidak menjenguk sana betul-betul. Kali terakhir saya lalu, masuk dan pusing-pusing sebentar adalah pada satu petang minggu pada tahun 2005. Hari ini saya dan sahabat masuk dan berjumpa dengan guru-guru lama yang masih ada. Alhamdulillah, terima kasih kepada guru-guru saya samada mereka mengajar saya ataupun tidak di atas segala tunjuk ajar yang menjangkaui tuntutan ilmu dunia semata-mata.


KISAS telah banyak berubah terutamanya daripada segi fizikal. Namun satu soalan yang saya diajukan kepada saya oleh seorang pelajar menyebabkan sukar saya menjawabnya iaitu suasana KISAS pada era saya dan era sekarang. Saya baru kembali dan amatlah tidak adil saya memberikan penilaian dengan pemerhatian sekadar dua tiga jam. Namun memang itulah soalan yang saya kira cukup popular diajukan oleh mana-mana pelajar KISAS dari satu generasi kepada generasi yang lain.



Warisan Keluarga Kesultanan Selangor yang wajar dipelihara, kini dalam perhatian untuk baik pulih.



Insya-Allah, jika tiada aral melintang satu majlis pertemuan semula akan dapat diadakan pada bulan Ogos ini.


Beristiqamahlah Dengan Apa Yang Telah Diperintahkan!




1 comments:

chekgu Bani Hassim Sunday, April 05, 2009 2:56:00 AM  

ni musti set-set budak cerdas la nih...
huhu

Jumlah Pelawat

About This Blog

  © Blogger template 'Blue Greens' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP