Wednesday, April 2, 2008

Boikot Barangan Belanda

Banyak peribahasa atau simpulan bahasa yang mengaitkan dengan Belanda. Contoh yang saya ingat sekarang adalah Paku Belanda. Maksudnya, mereka yang sangat kedekut. Pendek kata, sangat negatif maksudnya untuk apa sahaja yang dikaitkan dengan Belanda.

Tayangan filem FITNA benar-benar mencabar kesabaran kita. Maruah Islam dipijak-pijak buat kesekian kalinya. Sudahlah masalah sesama kita tidak selesai-selesai, kini golongan kuffar ini cuba untuk mencemarkan maruah Islam.


AYUH KITA BOIKOT BARANGAN DARI BELANDA!

Bagaimana? Jangan beli barangan mereka. Jika sudah terbeli janganlah dibuang pula, membazir pula. Untuk mendapatkan senarai syarikat Belanda yang ada di Malaysia apa kata lawat blog DrAzwan atau Persatuan Pengguna Islam. Sambil-sambil itu, ambillah masa sedikit membaca label maklumat barangan, ambil tahu dari mana syarikat pengeluar barangan tersebut.

Ini jihad kita. Jika saya ajak saudara saudari semua berperang dengan mereka, mungkin tidak terjangkau oleh kita lagi pada saat ini. Kita mulakan dengan ini. Analoginya mudah, bayangkan jika majikan kita umumkan pemotongan gaji sebanyak 50%!

0 comments:

Jumlah Pelawat

About This Blog

  © Blogger template 'Blue Greens' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP