Thursday, March 6, 2008

Manifesto Parti PUNDAK Sempena PRU12

Setelah mendapat izin dan cop lulus daripada Presiden Parti Undi Rosak (Pundak) untuk P095 : Tanjung Karang maka saya kini ingin melancarkan janji-janji kosongku.


Wahai pengundi di Tanjung Karang,

Sesungguhnya, sebab musabab saya bertanding di Tanjung Karang adalah seperti berikut:

1. Saya berbekalkan sijil nikah kelahiran saya yang tertulis tempat lahir : RS Tanjung Karang (itupun sebab saya dah tak sabar nak keluar dah... mak saya cakaplah)
2. Saya ada sedara-mara di Tanjung Karang. Adalah tempat nak tidur dan bolehlah ngaku orang Tanjung Karang.
3. Saya dicalonkan dan menang tanpa bertanding. Kira hebatlah tue.. usia baru setahun jagung dalam politik dah boleh menang tanpa bertanding. Yang lain-lain dah kena ikat.

Oleh itu saya akan pastikan saya akan duduk di Tanjung Karang sepanjang tempoh berkempen. Itupun sekejap jelah.. lepas PRU saya balik ke rumah bapa mertuaku dan bekerja di tingkat 4, JPM seperti biasa.

Jika saya menang, saya akan pastikan perkara-perkara ini berlaku di Tanjung Karang.

1. Tanjung Karang akan dikenali dengan Wilayah Pembangunan Abdullah Tanjung di mana akan banyak projek-projek gajah putih akan dibangunkan, Modalnya Cuma RM9 juta yang saya pinjam dari kawan saya.

2. Akan lebih banyak pelabur asing akan dipanggil. Tanah boleh dijual kepada mana-mana orang saya.

3. Sebuah Zoo Beruk akan dibina kerana saya suka beruk.

Oleh itu undilah saya, pengaruh saya amat kuat... PM, IGP, Semua MB, KM dan semuanya gerenti dengar cakap saya... nanti saya cakap kat dia kalau saya nak apa-apa.

  • Sesiapa sahaja yang turun mengundi di Tanjung Karang akan saya hadiahkan sebotol dakwat tak leh padam punya milik SPR (ada banyak stok di stor SPR)....
  • Sesiapa sahaja yang turun mengundi anda boleh menunggang motor tanpa lesen motor apatah lagi merempit.
  • Sesiapa sahaja yang turun mengundi boleh sesuka hati labelkan orang...

Undi jangan tak undi Pundak!

Besok saya nak pergi calonkan diri saya untuk bertanding. Eleh... duti setem punya peraturan boleh batal, cat kuku boleh tak jadi, saya bisik je kat Pak Mertua PM suruh SPR terima... bayar pakai cek pun tak apa..

Saya yang bertanding atas tiket sijil nikah lahir,

abahfateh
bin bapaabahahfateh bin datukabahfateh bin moyangabahfateh

1 comments:

kumb@ng Friday, March 07, 2008 4:12:00 PM  

menarik tu manifesto..saling tak tumpah mcm bekas wakil rakyat kat tempat aku dari parti Barang Naik...huhu

Jumlah Pelawat

About This Blog

  © Blogger template 'Blue Greens' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP