Sunday, November 22, 2009

Berkhatan



Ngilu dan lucu. Dua perkataan ini sahajalah yang dapat saya berikan untuk menggambarkan perasaan saya ketika mengambil gambar seorang kanak-kanak yang bersunat di sebuah hospital pagi tadi.


Ngilu kerana teringatkan kenangan 21 tahun lalu ketika saya sendiri mengalami pengalaman bersunat itu. Lucu kerana sepanjang operasi sunat tersebut kami yang dewasa (doktor, pembantunya, ayah kanak-kanak tersebut dan saya sendiri) sama-sama mengimbau kenangan masing-masing di samping telatah kanak-kanak tersebut.


Namun begitu, perkara penting yang saya pelajari daripada tugasan ini adalah betapa pentingnya mewujudkan suasana yang mesra dengan semua orang yang berada di sekeliling ketika tugasan tersebut. Dengan kemesraan tersebutlah maka detik dan emosi mereka dapat dirakamkan dengan baik dan yang paling penting emosi itu lahir daripada hati yang ikhlas.


Ini sahaja gambar yang dapat saya kongsikan bersama kerana menghormati hak persendirian tuan punya gambar ini. Tidak semua gambar dapat kita kongsikan kerana mengambil kira nilai sensitivity tuan punya gambar dan masyarakat.


2 comments:

Anonymous Sunday, November 22, 2009 1:43:00 PM  

betul3x, cuba bayangkan kita berada di tempat budak tu....

Anonymous Sunday, May 23, 2010 12:46:00 AM  

betul2.... sume org lelaki akn jd gugup sme mcm bdk ni... lebih2 lg nurse mude yg sunat kn....

Jumlah Pelawat

About This Blog

  © Blogger template 'Blue Greens' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP