Monday, April 20, 2009

Berundur Seketika Melihat Jalan Di Hadapan


Perkembangan saya kurang memberangsangkan sejak akhir-akhir ini. Blog ini semakin jarang saya kemaskini malahan saya juga sudah jarang-jarang menjenguk ke blog rakan-rakan yang lain. Meninggalkan komentar pula jauh sekali.

Entahlah, bukan kepada blog semata-mata, aspek kehidupan saya juga terkesan dengan apa yang saya alami kini. Saya sendiri kurang pasti apa faktornya. 'Middle Age Crisis'? Oho, masih jauh lagi saya fikir. Entahlah, mungkin banyak perkara saya fikirkan sekarang ini. Daripada hal kelahiran anak ketiga saya bulan hadapan sehinggalah banyak perkara-perkara yang belum usai lagi. Cumanya saya sedar bahawa kebelakangan ini saya menyimpan banyak impian. Cita-cita yang realistik sebenarnya namun terlupa Allah hanya memberi saya tulang empat kerat sahaja dan satu otak sahaja. Saya perlu berundur seketika sehinggalah saya dapat selesaikan satu persatu apa yang mengganggu saya selama ini.

Saya seperti anak saya ini, punya cita-cita dan impian yang banyak. Bezanya anak saya ini, Muhammad Faiq perlu belajar lebih banyak perkara dan mengalami pengalaman pahit manis yang pertama kali untuknya seperti jatuh basikal. Saya pula sudah punya banyak pengalaman dan kerana itu saya rasa saya boleh lakukan semuanya. Sangkaan saya itu silap rupa-rupanya, saya juga seperti anak kecil perlu banyak belajar pelbagai perkara. Sebagai lelaki bijak (maaf, masuk bakul sekali-sekala), saya kira saya berundur setapak ke belakang untuk melihat apakah perkara yang perlu saya dahulukan dan minat. Insya-Allah, saya akan kembali selepas penjenamaan semula...

Selamat tinggal dunia blog, saya undurkan diri saya sementara cuma mencari sesuatu yang mungkin saya cicirkan dan tidak sedari selama ini.

4 comments:

Anonymous Tuesday, April 21, 2009 3:03:00 PM  

KPI jatuh keeee....

-hensem-

Anonymous Friday, May 01, 2009 10:08:00 PM  

saudaraku abahfateh
berundur setapak utk melihat dua tapak kehadapan muhasabah namanya.
berhasilnya muhasabah itu jika langkah kehadapan itu adalah yg lebih baik.
dunia blog boleh terus diziarahi pd kelapangan, ditinggal jauh jangan sekali..
WMX

Anonymous Friday, May 01, 2009 10:08:00 PM  

saudaraku abahfateh
berundur setapak utk melihat dua tapak kehadapan muhasabah namanya.
berhasilnya muhasabah itu jika langkah kehadapan itu adalah yg lebih baik.
dunia blog boleh terus diziarahi pd kelapangan, ditinggal jauh jangan sekali..
WMX

kunangkunang Monday, May 04, 2009 11:35:00 PM  

Cun la plak gambar Faiq ni.. rumah kat blkg tu nmpk cam villa peranginan je ..

Anyway, what you are feeling right now is very common .. after few years of working .. esp in KL - may be in Labuan last time it was not that obvious ..

Find a good motivational training , that can refresh your spirit and enlighten your emotion.

Pray a lot , ask HIM to guide and lead you to the path that is the best for you & family in this world and in the hereafter.

To dream is no wrong. but do a good planning and set your priority .. Read lots of books, gain as much knowledge, venture sth new ..dare to take risk and leave the confort zone temporarily for a better future ahead, Insha Allah.

Jumlah Pelawat

About This Blog

  © Blogger template 'Blue Greens' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP